Egy kis művészet...

 2011.07.24. 16:11

Tegnap végre rászántam magam és elmentem 2 múzeumba is, név szerint a British Museum-ba és a National Gallery-be.

Íme egy-két kép a British Museum-ról (kívülről, belülről...):

 

A múzeum belső udvara, ami egy híres építész fedett be ilyen érdekesen (szerintem nagyon jól néz ki):

Egy-két érdekes dolog a kiállításból:

Mumifikált macskák...

És ezt figyeljétek: Mumifikált hal! (Ezen totál behaltam... :D)

Egy húsvéti-szigeteki szobor:

És a híres Rosette-i kő:

Jaj, és a múzeum boltjában megtaláltam azt a tárgyat, amit majd megveszek magamnak emlékként a 2 hónapos londoni itt tartózkodásomról (a jobb oldali kelta medál).

(Hát nem gyönyörű...? Teljesen beleszerettem...)

Utána elmentem a Trafalgar Square-re a National Gallery-be. Nem volt nálam pénz kifizetni az 1 fontos térképet, így az összes létező helységet végig kellett járnom, hogy megtaláljam azt a 10-15 festményt, amit feltétlenül meg szerettem volna nézni...

Íme egy-két szemelvény a festményekből:

Van Gogh: Sunflowers

Az egyik kedvenc festményem Van Gogh-tól:

William Turner (nem a Karib-tenger kalózos...): Rain, Steam and Spead (nagyon szeretem a stílusát, minden képe gyönyörű és egyedi)

Leonardo da Vinci: A sziklás madonna (ennek a festménynek két különböző változata létezik. Az első nem tetszett a megrendelőknek, így da Vinci elkészítette ezt a második képet, kisebb módosításokkal. Az első, eredeti festmény a Louvre-ban van kiállítva)

Végezetül két érdekes kép:

Jan van Eyck: The Arnolfini Portrait (Érdekessége, hogy a két alak között a háttérben van egy kerek tükör, amiben maga a festő is látható)

Az utolsó festmény pedig Hans Holbein műve, és a The Ambassadors címet viseli. Elég híres kép amúgy. Érdekessége, hogy az előtérben látható hosszúkás fehéres valamit ha a kép jobb oldaláról egy kicsit felülről nézed, felveszi egy koponya alakját.

Na, ennyi művészettörténelem talán elég is volt mára...

Nagyon szép vasárnap estét mindenkinek!

Üdv: én

Ui.: Amúgy ha esetleg valaki nem tudná, már kerek 3 hete vagyok itt kint. 5 hét múlva találkozunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://englishsummer.blog.hu/api/trackback/id/tr153093877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása