Nagyon jó hír... :D

 2011.07.19. 19:39

Képzeljétek, sikerült!! Felvettek egy tök jó helyre!!

De először még az előzmények... :)

Hú, ha jól láttam, múlt szerdán írtam utoljára. Sajnálom, hogy nem jött össze ez a "majd holnap írok"... A leglényegesebb történések:

Csütörtökön ugyebár elmentem a Lillywhites-hoz interjúra, abba a sportboltba, amiről már meséltem. Egy nagyon jó fej lány interjúvolt meg (Janine-nek hívják), mindenfélét kérdezgetett, nem csak a szokásos job interview-s kérdéseket tette föl. Először is azzal kezdte, hogy meséljek neki az önkénteskedésről a börtönben (ez is benne van a CV-mben). Aztán kérdezett a szüleimről, hogy ők mivel foglalkoznak, hogy miket sportoltam eddig, miket szeretek csinálni szabadidőmben, mik az 5 éves terveim. Elég jól sikerült, a lány is azt mondta nekem, hogy "you're a lovely girl", és később is pozitívan nyilatkozott rólam Orsinak (a szobatársamnak, aki ott dolgozik, és javasolta, hogy adjam be oda is a CV-met - nem tudom, említettem-e már...), viszont mondta, hogy amíg nincs meg az NI számom, nem tudnak alkalmazni. Mondtam neki, hogy az NI number-ös levél elvileg pár napon belül megérkezik, ő meg azt válaszolta rá, hogy amint megérkezik, keressem meg őt, nem is kell időpontot kérjek, csak menjek, ő keddtől csütörtökig bent van egész nap.

Utána még bementem sok helyre, az egyik helyen a pasi csináltatott velem capuccinot is, hogy lássa, alkalmas vagyok-e - és sikerült!! Ennyi haszna legalább volt a hétfői napnak, hogy megtanítottak ott mindenféle kávét/capuccinot/lattét és egyebet elkészíteni. Másnap 10 órára vissza is hívott a pasi, csak sajnos... elég ciki... elaludtam. Előtte éjszaka hajnalig beszélgettünk a lakótársakkal, és hát egyszerűen nem ébredtem fel az ébresztőre... Negyed 11-kor ébredtem fel arra, hogy hív a pasi, hogy hol vagyok. Nem győztem bocsánatot kérni... El kezdtem nagyon kapkodni, aztán hirtelen leültem, elgondolkoztam, és felhívtam a pasit, hogy most őszintén, tényleg van bármi esélyem még arra, hogy megkapjam a munkát...? (Mert azért kb. másfél óra lett volna csak oda az út, és nem akartam fölöslegesen buszozgatni sem...) Ő mondta, hogy hát, nem egy jó first impression, hogy az első (próba)nap elkések, mire én azt válaszoltam, hogy rendben, akkor inkább hagyjuk az egészet. Áh, de nem hiszem el, hogy elaludtam... Ez volt eddigi ittlétem alatt a legrosszabb rémálmom, hogy elalszom, és nem érek oda időre munkába...

Sebaj, szombat délutánra megint behívtak egy helyre, egy kisebb olasz kajáldába. Itt 3 órát töltöttem le, mostmár rendeléseket is vettem föl, meg minden, fejlődök... Cserébe választhattam bármit az étlapról, én pedig ráböktem a legdrágábbra - a 6 fontos fish&chips-re. Már úgyis ki szerettem volna próbálni, de ennyit tuti nem költöttem volna rá, ez kb. 2 napi kajapénzem...

Vasárnap meg tegnap (azaz hétfőn) főként itthon voltam, főzögettem egyszerűbb kajákat, pihentettem a lábam, filmet néztem, és vártam a keddet, amikoris bent lesz már Janine (nem említettem? Péntekre megérkezett az NI szám...). Ma végül be is mentem, de Janine először épp elfoglalt volt, megkértek, hogy menjek vissza másfél óra múlva. Addig, csak hogy eltöltsem valahogy az időt, elmentem a Buckingham palotához (nem volt túl messze gyalog sem).

Íme egy-két turista fénykép:

Egyfolytában fel-alá jártak ilyen hintók, rendőrökkel meg minden, feltartva az egész forgalmat... Amúgy nem ismertem fel senkit, valószínűleg valami kevésbé ismert lordok/barók/hercegek voltak...

Amikor odaértem, a palota udvarán az őrök éppen nagyban zenéltek, meg felvonultak. Odajött két zászlós őr (az egyiküket lásd lentebb) a kerítéshez, ahol én is álltam sok más turista közt, és az egyik odaköszönt az embereknek, hogy "hello". Kiábrándító... Én azt hittem, hogy ezek némasági fogadalmat tettek, vagy mi...

Itt egy másik őr is:

(Most őszintén, mi értelme van ennek a hatalmas kalapnak...?)

Lovas rendőrök:

Maga a palota a szomszédos Green Park-ból:

A park bejárata (vagy kijárata, kinek hogy tetszik):

Egy érdekes gyalogosátkelő lámpa a közelben...

A másfél óra elteltével visszamentem a Lillywhites-hoz, és Janine végre ráért. És képzeljétek... Megkaptam az állást!!:) Az órabér még több is, mint egy 18 évesnek járó minimálbér (4,95 helyett 6 font), normális munkaidővel, túlóradíjjal, heti két szabadnappal. Normális, hivatalos, bejelentett munka, nem úgy, mint a legtöbb munkahely itt Londonban... Egyetlen negatívuma csak az, hogy havi fizetés van, nem heti, de majd valahogy csak megoldom...

Íme a Lillywhites:

(Ez amúgy egy többemeletes sportruha üzlet -bár árulnak sok sportfelszerelést is - a Piccadilly Circus-ön, nagyon jó hely, bár egy leértékelt edzőcipő annyiba kerül, mink nekem egy heti lakbérem... De azért jó lesz ott dolgozni!:) )

Jövő kedden kezdek. Nyitottan rögtön egy bankszámlát is a szemben lévő Barclay's-nál, úgyhogy már minden elintézve... Most pedig van egy egész hetem igazán felfedezni Londont. Hát nem fantasztikus...? :)

Mára ennyit, tényleg nagyon igyekszem majd sűrűbben jelentkezni!

Jó éjszakát mindenkinek!:)

Üdv: én

A bejegyzés trackback címe:

https://englishsummer.blog.hu/api/trackback/id/tr183081117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marika mamam 2011.07.22. 12:42:01

Na ugye mondtam,hogy sikerülni fog. Ébresztőórát "hangosra"!!!
süti beállítások módosítása