2. napi történések

 2011.07.05. 00:50

Ma reggel úgy volt, hogy hívnak 9 után valamikor, hogy mikorra jön valaki értem, hogy bevigyen a Londoni Magyarok irodájába úgy kb 10 és 12 között. De nem szólt senki... Még szerencse, hogy pontosan akkorra készültem el, amikor jött a sofőr. Útközben felvettünk egy srácot is, akinek szintén nem szóltak, és még éppen nagyban aludt... A kocsiban amúgy utazott egy másik srác is, aki kecskeméti:) Az 1. kecskeméti, akivel itt kint találkoztam...

Az irodában elintéztem minden hivatalos dolgot, adtak egy rakat papírt, mindenféle infókkal, úgyhogy már kezdek tájékozódni mindenről... Adtak egy úgynevezett Oyster kártyát is ingyen 5 font feltöltéssel (kb 10 font megtakarítás nekem), ami ilyen chippes kártya a tömegközlekedéshez.Tehetsz rá pénzt, mint a telefonra, és addig utazol, amíg el nem fogy róla a pénz, vagy vehetsz rá bérletet is - én az utóbbit csináltam. Kaptam még ingyen egy angol SIM kártyát és egy vastag és részletes térképes könyvet, amiben egész London benne van - de azért ez nem akadályozott meg abban, hogy összekeverjem a buszokat, és szerencsésen majdnem eltévedjek...

Megpróbáltam már egy helyen bankszámlát is nyitni, de az enyhe akcentusos indiai srác azt mondta, hogy majd csak akkor tudok, ha van munkám - egy csomó munkához viszont feltétel a bankszámla, szóval ördögi kör... Sebaj, rengeteg bank van még a városban, valamelyikben csak sikerül majd.

A lábam is jobban van már, tudok már azért normális sebességgel is menni úgy, hogy ne látszódjon nagyon, hogy sántítok. Tök sokat gyalogoltam már ma. És buszoztam is egy csomót, emeletes buszokkal!:) Persze a valóságban nem olyan, mint a turista könyvekben, olyan régifajta, mint a filmekben, hanem sokkal modernebb.

És a legviccesebb a buszokban, hogy hiába állsz a buszmegállóban, és hiába van feltüntetve az a hely megállóként a hivatalos menetrendjében, ha nincs leszálló, akkor a busz csak akkor áll meg, ha leinted... Ma már egyszer én is intettem le egy buszt, nagyon büszke vagyok magamra... :D

Az egyik utam során pedig valahogy szerencsésen orrba vágtam egy arab férfit, de hála Istennek nem vette rossz néven... A vicces az, hogy utána találkoztam vele egy boltban is, előttem állt sorba a pénztárnál, és kérdezte, hogy nem én voltam az a lány a buszon...? Nem győztem újból bocsánatot kérni... De amúgy tök jófej volt. :)

Délután bénáztam egy sort, mert hát ki gondolta volna, hogy egy kártyafüggetlen telefont még pluszban függetleníteni is kell...? Tök hülyeség... Ráadásul miközben különböző honlapokról olvasgattam a tippeket, szerencsésen reset-eltem a mobilomat, azaz eltűnt róla az összes SMS és naptár bejegyzés - ami amúgy elég sok volt... A gépemet meg hirtelen megszálta valami vírusszerűség az egyik honlapról, hirtelen kiakasztotta a gépemet, én is rendesen kiakadtam... De aztán úgy tűnik, hogy nem lett semmi (bár ha bekapcsolom a gépet, kiír valamit, hogy valamilyen modul hiányzik...), a vírusirtóm szerencsésen visszanyerte az uralmat a gép fölött - remélhetőleg véglegesen...

Estefelé (bár ez itt relatív fogalom, még 10-kor is szinte világos van) elmentem a King's Cross-ra, hogy megnézzem a Harry Potter könyvekből/filmekből ismeretes 9 és 3/4 vágányt. Egymás mellett két station is van, nagyon szép az épület fölöttük:

 Mint egy templom és egy kastély keveréke... (A kép jobb szélén pedig egy Starbucks kávézó látható)

Persze a King's Cross Station-ön átépítések vannak... Oda vissza bejártam mindkét pályaudvart, hogy megkeressem a 9 és 3/4-ik vágányt, míg végül egy kis útbaigazítás után megtaláltam. Íme:

Jaj igen, és mielőtt elfelejteném, kiderült, hogy ideiglenesen áthelyezték... A pályaudvar elé, egy újságos bódéval szembe. Odaraktak egy nagy fényképet egy téglafalról, meg egy fél kocsit... Fantasztikus... Ezért buszoztam annyit...? Legalább egy igazi téglafalat raktam oda, de nem... Egy fényképet. Ráadásul még rosszul is illesztették össze a kép két részét. Így néz ki valójában most a 9 és 3/4 vágány...

Pedig elvileg valahogy így kellene kinéznie:

Elég kiábrándító. Ha ezt Rowling látná, és már halott lenne, biztosan forogna a sírjában...

Na jó, lassan elmegyek aludni, holnap megint be kell mennem az irodába a munkákkal kapcsolatban. Szurkoljatok, annyi mindennek kellene még sikerülnie...

Nektek pedig további szép vakációt!:)

A bejegyzés trackback címe:

https://englishsummer.blog.hu/api/trackback/id/tr843040294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

encsiko 2011.07.06. 10:25:54

kitartás! :)
ne terheld meg nagyon a lábacskádat!! :)
puszzii

Marika mamam 2011.07.09. 07:29:36

Vigyázz Magadra! Puszi: Mama
süti beállítások módosítása